» »

PROLOG

Cyril Eštok, generální ředitel

Milí čtenáři,
zdravím vás u nového vydání časopisu Productivity. Jako vždy nám přináší shrnutí toho nejdůležitějšího, co hýbe naší společností. Zavede nás na nová místa, seznámí s projekty, nad nimiž naši kolegové z obchodu nebo servisu tráví většinu své pracovní doby, a zprostředkuje dojmy některých zákazníků. Stejně jako vždy nám také představí zajímavá řešení, netradiční způsoby montáže i výzvy, které nás v příštích měsících či letech čekají. Productivity je zkrátka instantní balíček informací, díky němuž bude představa každého z nás o chodu naší firmy kompletní. A díky němuž snáze dokážeme s Atlas Copco držet krok. 

Naše společnost totiž pádí vpřed. Těší ji nové výzvy a nebojí se být první v inovacích. Jistě, takových firem je spousta. Mladé dravé startupy s velkými ambicemi. Ovšem Atlas Copco už patří věkem mezi seniory! Vždyť jsme začátkem tohoto roku oslavili 144. výročí svého vzniku! Atlas Copco také kdysi byla mladou dravou firmou. Ale to bylo v době, kdy u nás vládl František Josef I., ženy nosily krinolíny a svět se seznamoval s novinkou zvanou „telefon“. Nyní, o bezmála sto padesát let později, se Atlas Copco stále drží na vrcholu. Pořád plná sil a energie, jen o poznání zkušenější.

Andrého Oscara Wallenberga, švédského zakladatele naší společnosti, by jistě fascinovala vyhlídka na chytré továrny budoucnosti. Svět o nich už několik let mluví a nyní jsou díky Atlas Copco doslova na dosah. S novým konceptem „Smart Connected Assembly” dokážeme modernizovat vybavení našich klientů i zautomatizovat jejich výrobní procesy tak, aby si zajistili náskok před konkurencí.

Přestože nás všechny v Atlas Copco tyto blížící se inovace tolik fascinují, je nám jasné, že může být pro mnohé zákazníky obtížné si je představit. A proto jsme vyslali na cesty speciálně vybavený kamion. Je doslova přeplněný technologiemi a tzv. na vlastní kůži návštěvníky seznámí s digitalizací a automatizací výrobních procesů v praxi. V rámci „Truck Roadshow” objede tento kamion v tomto a příštím roce celou Evropu. Východní Evropu navštíví letos na podzim. A věřím, že si jeho příjezd nenecháte ujít! Jedinečné osobní setkání s průmyslovou revolucí bych totiž rád doporučil nejen našim zákazníkům, ale i všem zaměstnancům.

Právě oni totiž mají lví podíl na úspěchu Atlas Copco. Asi už nikdo nedokáže spočítat, kolik jich za desetiletí, co je firma na trhu, našimi branami prošla. Nicméně jedno mají společné – vysokou profesionalitu. Všímá si jí i v rozhovoru tohoto čísla Ricardo Cano, náš kolega, který působil v mnoha zemích a spolupracoval s různými týmy Atlas Copco po celém světě. Právě špičková odbornost a zápal pro svoji práci je podle něj pojítkem, které umožňuje hladkou mezinárodní spolupráci a přináší naší společnosti významnou konkurenční výhodu.

Než se vrhnete na čtení, rád bych ještě zmínil připravované rozdělení naší společnosti. Atlas Copco bude nadále značkou pro výrobní průmysl. Nová entita s názvem Epiroc pak bude zaštiťovat trh stavebních a důlních strojů.

Užijte si čtení
Cyril

Domů

Permanent link to this article: http://1-2017.productivity-magazine.cz/?p=1757&lang=cs